Leta i den här bloggen

tisdag 27 september 2011

Mitt drömstall?

Mitt drömstall?
Ja, dels är det grymt funktionellt, dels har det de bekvämligheter man vill ha och så är det snyggt oxå! haha...
Finns säkert en massa ställen som motsvarar det, men jag har faktiskt aldrig hittat nåt ställe som har ALLT!
Jordanstorp är en fin anläggning, men har ändå en del kvar till perfektion...
Jag tänker såhär:
Om man kunde skulle man ha en lucka i varje box som vette ut mot gödselplattan, alltså ät de bara att häva ut skiten när man mockar.
Sen skulle man ha nåt bra system för strö... Beror ju lite på vad man har för strö, men säg att man har torvmix, då skulle balarna ligga på skullen och ett hål ner till varje box så att man bara kan langa ner torven i boxen.
Samma då med hö... (vet inte om det skulle bli så prakiskt egentligen, men nu leker jag med tanken.)
Då skulle man ju slippa en massa bärande iaf!
Foderautomater, de behöver inte lösa ut så himla tidigt, bara så att hästarna ska ha hunnit äta upp tills man kommer till stallet, sparar tid på morgonen och tid är ju oftast nåt man har för lite av som hästskötare!
Var i ett stall en gång där de hade 2 foderautomater till vaje box, vilket innebar att du bara fodrade varje häst 2 ggr istället för 4! (sparar faktiskt tid)

Mer då?
Självklara saker som:
Duschspilta
Skrittmaskin
Tillräkligt med hagar (såklart nära och dränerade)
Torkrum och stor tvättstuga
Sen ska det ju finnas bastu, bubbelpool och restaurang till personalen...haha

ja, det vore nåt? Just nu e jag glad över att det finns varmvatten i stallet liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar