Leta i den här bloggen

måndag 12 september 2011

4 - Hur mitt hästintresse kom till

Jag har nog alltid haft ett hästintresse, kan liksom inte minnas att jag inte varit faschinerad av hästar...
iaf så var det föräldrarna som skickade mig till en ridskola som liten. Vi bodde i England på den tiden och då rider man "hack" dvs uteritt. De hade väl inte riktigt samma säkerhetstänk i England på 80-talet som vi har idag, så jag kastades upp på nån jättehäst (troligtvis en d-ponny) och så bar det iväg... Minns att jag tänkte efter en bra stunds travande att : nu kan det inte bli värre, men, det kunde det! Galopp!! haha...shit, vad jag studsade! Märkligt nog blev jag inte avskräkt av denna hemska ritt utan när vi flyttade till Sverige strax efter klev jag helt kaxigt in på ridskolan och meddelade att jag kunde rida minsann och skulle vi inte kanske hoppa? En privatlektion bokades och jag hamnade snöpligt nog i nybörjargrupp WTF liksom?? hahahaha...
Efter ett par år fick jag en egen ponny och sen var det ju kört.... Idag står jag här! haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar