Leta i den här bloggen

lördag 3 september 2011

1:presentera dig och din hästerfarenhet...

Jag är alltså 32 år och har hållt på med hästar i någon form sedan jag var 8 år kan vi säga! (red några lektioner innan, men det var inte regelbundet)
Jag började som de flesta andra att rida på ridskola, efter ett par år (alldeles för tidigt) fick jag en egen ponny. Vi körde tvärtom och skaffade ett trevligt stammat halvblod som sällskap åt gatukorsningen, haha.
Blev efter det 4 helt egna hästar och ett antal till på foder eller lån.
har tävlat en del hoppning som tonåring med ganska bra resultat. Vi hann debutera MSV A innan karriären avtog.
Tränade för bla John hickey, Pether Markne och Maja Heed
Gick naturbruksgymnasium med inrikting häst och efter det fick jag jobb i ett stort travstall i italien.
Har jobbat en hel del innom travet... Stig H, Menhammar, Team Nordin, Håkan Wallner, Erikssund, Ola Samuelsson.
Har även hunnit med en sväng i England där jag jobbade på en ridskola/liveryyard. (inackorderingstall med full service)
Nu på senare år har jag jobbat i skola men har precis nyligen bytt och hamnat på den lokala ridskolan, både som hästskötare och fritidsledare.
ja., det var en snabbgenomgång av min "hästkarriär"

Jag , min styvpappa och lillsyrran i Italien 1997...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar