Leta i den här bloggen

lördag 3 september 2011

Dag 2 - Min första ridskola

Min allra förta ridskola låg i England, men där red jag så lite så det gills nästan inte.
Så, min första riktigt ridskola hette Säby Gård och låg (ligger) i Jakobsberg.
Minns faktiskt min första lektion, eller först tog jag en privatlektion för att det skulle kunna placera mig i en grupp.
På första lektionen fick vi dela häst 2 st, jag och en tjej till fick rida en stickelhårig fux somm hette Vanessa. Tror att jag hade gröna gummistövlar, haha.
Började sakta med säkert våga hänga i stallet mer och mer, skaffade en egen rykthink (STOORT) som jag skrev alla hästarnas namn på.
Red här i 3 år, sen köpte vi en av ponnyerna och flyttade ut på landet!
(det är alltså på den här ridskolan jag jobbar idag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar