Leta i den här bloggen

söndag 18 september 2011

8 - En dag på ridskolan

Ja, nu jobbar jag ju på ridskolan, så varje dag är en dag på ridskolan för mig!
Jag tänkte istället backa några år och minnas hur det var när man som liten sprang på ridskolan, före egna hästar och div jobb...

Idag är det lördag. Jag ska få åka till stallet! I rykthinken ligger den nya pannborsten som jag varit på Wallenco och köpt, den är gul och sådär luddig och mysig i topparna. Eftersomk jag inte har någon egen sköthäst hoppas jag på att kunna borsta någonn annas häst. En del skötare är snälla, andra inte...
Jag är ganska nöjd med min rykthink, den är röd (eg en skurhink) och ganska stor, i den har jag ett antal borstar då jag fick flera stycken i julklapp av min farbror. jag har även ett svartvitt pannband däri, var jag ska använda det vet jag inte, men det är fint tycker jag!
När jag kommer till stallet går jag runt och tittar lite vilka som är där, eftersom det är lördag är det ganska många, det är bättre på vardagskvällarna då man är ganska ensam.

Jag går in och klappar  Bris, han är stooor och snäll, ganska kul att borsta! Borstar lite eftersom ingen är där, men han ska gå lektion så jag får lämna honom.
Går upp till kiosken och köper en klubba, ni vet en sån där "trekantig med ränder i".
Går ner i stallet igen, och träffar en av de stora tjejerna, minns inte vad hon heter, men hon sköter EGH, han är läskig och sparkar och bits i spiltan. Hon frågar om jag vill borsta, jag talar om att jag är rädd för "Egge", då visar hon hur hon gör, och vist ser han snäll ut? jag går in och prövar lite, och Ja, det funkar!!!  han varken bits eller sparkar! Tjejen som sköter har en annan häst hon ska borsta så jag borstar på med "Egge"!

Här nånstans tar mitt minne slut från just den här dagen! men jag tycker att det är ett ganska fint minne. Den här stora tjejen skulle bara veta vilken grej hon gjorde för mig den dagen. Det är såhär jag önskar att skötarsystemet i alla stall kunde fun hera,.
Nu är det här ju ETT minne utav många, jag kunde ha valt att skriva om hur jag gråtandes gick hem med oanvänd rykthink för att jag fått skäll av någon av skötartjejerna, men det här är bättre att minnas!
Har trots allt en hel del bra minnen från den här tiden! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar