Leta i den här bloggen

söndag 18 september 2011

9 - En dag som hästskötare i Italien

har ju skrivit ett inlägg om detta tidigare, men det jag inte skrev om var tiden på den andra gården! Scuderia gardesana... (www.gardesana.it
Här var jag i ett drygt halvår och jobbade. Fin gård, fina hästar men struligt så in i bomben! Jobbade för en svensk kille som inte verkade vara van att ha personal, var si och så med betalning, vi hade inte alltid mat  eller pengar och han var inte alltid snäll... Jag stod ut i ett halvår, sen flydde jag hem till pappa!!
Jobbade och bodde dessutom med 2 svenska tjejjer som var äldre och hade varit kompisar länge innan...Suck på det liksom! Nä, det halvårdet av mitt liv var ganska ensamt och inte alltid så himla kul!
Tack o lov hade jag ju kompisar från Biasuzzi som jag kunde åka till och umgås med! Fick mat av en som jobbade där när jag var på trav och inte hade ätit på en vecka för att vi inte fick lön!
(bröt oss faktiskt in hos chefen och snodde knäckebröd och kaviar en dag för vi var så jävla hungriga!Han kom och frågade om vi ville med och äta pizza, då vi svarade att vi inte hade pengar åkte han och åt själv!)
Tillslut bad jag min pappa komma ner och då fick vi våra pengar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar