Leta i den här bloggen

fredag 19 augusti 2011

ur mitt liv

1981-1988

1981 flyttade vi till England. Jag var då knappt 3 år.
Har fortfarande ett tydligt minne från första dagen där, vi bodde på en gata med likadana hus, typ kedjehus, fast de satt inte ihop. Iaf så var grannbarnen ute på gatan och lekte, de hade en vanlig cykel med stödhjul, det var så coolt, själv hade jag bara en brio-trehjuling, en sån där röd/gul i trä! (finns fortfarande kvar nånstans)
Jag minns att jag var ute och "lekte" med dem och att jag ville fråga dem om jag fick låna deras cykel, såklart kunde jag ju inte fråga eftersom jag inte hajjade språket, så jag gick in till mamma och frågade hur man skulle säga? Sen när jag kom ut hade de gått in till sig, så jag gick "hela" vägen över medans jag repeterade för  mig själv "please may I borrow your bike?" "please may I borrow your bike"?
Märkligt nog minns jag inte om jag fick cykla....

jag gick i privatskola med skoluniform och hela kittet, de var stenhårda med uniformen, t o m trosorna skulle vara marinblå, annars fick man skäll!! (om de nu såg trosorna, det var ju inte så att de kollade)
Hårsnoddarna man hade skulle vara en viss färg de med!! haha...Förlegat? javisst!
Vi var iaf sjukt söta i våra små uniformer! haha...
Engelsk skola var iaf då ingen lek. Man var inte så gammal när man började, vill minnas att det var 4 år som gällde och då var det ingen lekskola, utan vi läste franska och räknade division! Det ni! Tyvärr blev man ju ingen hjärkirurg för det.

Vill minnas att man inte sa halv sju till lärarna utan höll sig snällt i ledet så att säga! Var man riktigt busig kunde man faktiskt få smäll! haha, känns som stenålder nu ju...

var lite kul, för jag googlade på skolan nu när jag skrev och då hittade jag en facebookgrupp! minnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar