Leta i den här bloggen

torsdag 4 augusti 2011

fler hästar!

De hästar som jag nämnt tidigare är de hästar som varit mina egna!
Förutom dem har jag haft en del foderhästar/lånehästar och medryttarhäst!

De som kommer som 1:a är gotlandsrusset Victor och skettisen Sotaren!
Victor och Sotarn lärde jag känna när de var ett resp 2 år gamla. (Sotarn är idag 22 år och Victor tyvärr död)
Det började som ett projekt att köra in dem och göra dem mer hanterbara i största allmänhet, men det blev mkt mer än så...
Victor var speciell och vi fick direkt ett band mellan oss, han var svår att köra in, men tillslut gick det!

Hans lilla ryttare tog honom till allsvenskan i hoppning och vi kom 2:a i en islöpning (körning)

Med dessa 2 ponnyer har jag många fina minnen, tyvärr finns idag bara en kvar. Lille Victor gick bort i vintras, saknaden är stor och det är allt lite tomt i hagen nu, trots att det är 3 hästar kvar i den!

usch, vad tungt det är när djur man älskar inte finns mer...

Victor
e. Vagabond-Drullica

Sotaren!

1 kommentar:

  1. skönt att du vart med om bra travtränare! min farfar och faster har varit/är travtränare/kuskar och jag vet att deras hästar har det bra :)

    SvaraRadera