Leta i den här bloggen

onsdag 10 augusti 2011

Hästkänsla?

Nu har jag hittat nåt nytt att ha åsikter om!
Läste på Dressyrmupparna om inridning av unghäst! Folk tycker att hon går för fort fram och är oförsiktig med sin unghäst!
Detta fick mig att börja fundera lite...
Jag har hållt på länge med hästar och kanske inte alltid haft vuxna runt mig som sagt ifrån när det blivit lite oförsiktigt.  Det har trots detta oftast gått bra!
Min tanke är såhär: Ju mer avslappnad och lugn du kan vara med din häst ju bättre blir det!
Visst det är viktigt att man tänker till och analyserar riskerna litegrann, men jag tror att det är dumt att fastna i det tänket för mkt, blir nog lätt ängsligt och spänt då!
jag tror kanske att situationen idag med utbildning och information tar bort en del av känslan, eller kanske inte känslan, men man fick nog slita mer förr, både för kunskap och annat! Förr lyssnade man på hästkarlarna och jobbade hårt. Idag ligger focus lite annorlunda... Det är viktigt med märkessaker och olika prylar!
Kanske en sund blandning av allt vore nåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar