Leta i den här bloggen

måndag 1 augusti 2011

Ledsamt att läsa andras bloggar?

Blir faktiskt lite ledsen när jag läser andras bloggar!
En del pga deras inlägg är ganska taskiga mot andra och en del pga komentarerna som de får. Vissa verkar inte kunna skriva nånting utan att andra ska vara taskiga och påpeka att man har fel utrustning, gör på fel sätt, är för kort, för ful, för slampig för präktig osv osv...
Jag läser en del hästbloggar, är (eller var) av nån anledning de som jag tyckte var roligast. kan bero på att det ofta är unga som bloggar och det är roligare att läsa om ett gemensamt intresse hellre än vilka skor som är inne just nu.
men som sagt, dessa hästbloggar har tidigare varit (enl mig iaf) ganska förskonade från denna närmobbning! Ja, jag skriver mobbning för det är fan vad det är!

Mobbning (även kränkande särbehandling) innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska trakasserier inom en social grupp

Detta är väl just vad som händer på nätet just nu??

Skvallerbloggar tyckte jag förut var kul, nu får man en klump i magen då man går in och tittar på dem för vissa hängs ut på ett sätt som inte är ok! Eller är det ok att kalla en 11 åring för "slampa och hora" etc, en kille som rider är han bög?? NEJ!!!

Detr måste bli nån sorts skärpning nu, duktiga ungdomar slutar blogga för att de känner sig kränkta! De blir utfrusna i verkligheten pga åsikter folk skaffar sig genom internet!

Nej, jag är inte den första som säger det och lär inte bli den sista men SLUTA MED ELAKHETERNA!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Åhhh, är det fin häst på headern?
    Är det en Norssvenk?

    RIKTIG snygging, kärlek vid första ögonkastet, haha :D

    SvaraRadera
  2. SV: Tack :)

    Hihi, jag gissade rätt för en gångs skull :)
    Jag förstår det, riktigt fin :D

    SvaraRadera
  3. Vilken fin header! :) Är det dina hästar? :)

    SvaraRadera