Leta i den här bloggen

fredag 12 augusti 2011

tankar en fredag!

När man är ensam hemma är det lätt hänt att man fastnar på nätet!
Så blev det för mig ikväll...
Tyvärr hittade jag inte bara roliga saker utan en del konstiga saker som väckte gammla minnen till liv!

Jag var med om en rad väldigt konstiga människor betedde sig ganska illa under en period i mitt liv. Jag har många gånger efterår frågat mig själv vad som eg hände? Frågar man dem som var med får man en hel del ganska okonstruktiva svar som tex, "jag är psykopat" " jag är farlig" eller varför inte "jag är jobbig i största allänhet". Nu inser jag ju själv att det inte är så och med största sannolikhet var det inte så då heller utan en rad olyckliga omständigheter gjorde att en grupp människor som kanske eg inte var så bra för varann kom väldigt nära varann under en kort period. Resultatet= inte så bra!

Jag är en sån där människa som tycker att det nog eg är bäst att försöka reda ut problem bland vänner och bekanta, iaf om de stör en mycket! Vissa människor har svårt för kommunikation, den verkar skrämma dem. Visst, jag tycker inte heller att det är så kul att reda ut problem, men ack så nödvändigt!

Nu var det så med nämnda grupp att man fick helst inte reda ut saker med varann (har jag förstått nu)  utan man skulle snällt låtsas om att det inte fanns problem och kanske ljuga lite? man fick dock gärna disskutera andras problem (sprida rykten och snacka skit).

Jag borde ha anat oråd vid flera tillfällen då jag såg beteende som jag inte gillade och det fick mig att börja fundera, det där kunde ju hända mig? Jorå, det gjorde det, jag blev "utsparkad" ur "sekten" med en ganska dålig motivering utan verklighetsankytning!

Nu när jag sitter och tänker tillbaka och dessutom har mera information än då så hoppasd jag verkligen att de här andra människorna precis som jag har insett att det här var en ganska dålig tid i våra liv. (även om vi hade kul då) jag hoppas att de lever bra liv nu och att de sidor som de visade upp då berodde på omständigheterna då! jag hoppas verkligen det, för allas skull!

Nu kanske det mot förmodan är någon som läser det här och känner sig träffad, inte troligt, men...
Till er säger jag, ni vet vad som hände!! Ni vet att det inte var FAIR PLAY! Ni vet att ni spred/trodde på falska rykten! Ni vet att ni ljög! Ni vet att ni valde att inte ta reda på sanningen!
Men jag är faktiskt inte bitter på er LÄNGRE, för visst fan var jag bitter och ledsen!

men jag är ändå på nåt sätt glad över att allt det sjuka hände, för jag har lärt mig en del av det.
1. jag ska lita på min magkänsla FRÅN BÖRJAN! Verkar någon vara sajko kanske de inte släpps in alls...
2. jag är faktiskt varken elak eller psykopat! (haha)
3. Man ska akta sig för att släppa folk som mår riktigt dåligt för nära inpå sig! (om de inte redan är ens vänner såklart)

Efter att allt det där hände har jag levt efter 1, 2 och 3 och det har funkat bra!

Nu har jag skrivit ett långt träligt inlägg som ni som läser förmodligen fattar noll av, haha, men det var iaf skönt att skriva! Blev lite kvällsterapi efter en kort tur längst "memory lane"!

Avslutar med lite glada bilder istället!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar