Leta i den här bloggen

torsdag 21 juli 2011

Regnig och grå dag.


Idag är det sådär segt, har inget särskilt att göra (eller, joo, har ju massor att göra, men inget roligt) och vädret är trist!
Vi bestämde iaf att råda bot på det genom att gå på bio och se Pirates of the caribbean.
käner mig lite som en bionörd just nu för jag va¨r och såg Harry Potter för bara ett par dagar sen.
Tycker att harry Potter filmerna är bra, men har man läst böckerna så är det ju en helt annan sak. jag älskar böcker, för mig är det magiskt att läsa och skapa sig bilder i huvudet av det man läser. Ett undantag har jag dock och det är "Mannen som kunde tala med hästar", där är filmen riktigt jävla bra. kan ju bero på att det är en hästfilm?
Jag gillar hästfilmer, många av de som jag tycker om har fått dålig kritik, men jag har tyckt att de har varit riktigt bra. tex Seabiscuit, den fick ingen bra kritik alls, men är en favorit för mig.
En annan hästfilm är Hidalgo, den gråter man en skvätt till, likaså Black Beauty!

Letade lite på nätet och hittade ett gäng hästfilmer, en del kända, andra mindre kända...


Into the West
The Horse Whisperer










HidalgoSeabiscuit























The Black Stallion



Flicka
SecretariatDreamer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar