Leta i den här bloggen

fredag 22 juli 2011

Häst nr 3

Ja om vi ska gå i kronologisk ordning så dyker två små (nåja) flickor upp på plats 3!

Enita
e.Benito(new forest/arab)-Ekra e. Ekve (nordsvensk)

Enita var en D-ponny som dök upp hos oss redan som föl. Meningen var att min styvpappa skulle ha henne som nån sorts westernhäst och att mina småsyskon skulle ha henne sen...Hrm, ja det blev ju inte riktigt så utan det blev jag som pysslade med henne. med tiden red och körde jag in henne, vilket inte alltid var så lätt för det var en ganska viljestark dam, haha! 
Det var en riktigt rolig ponny, som jag än idag saknar och ångrar att vi inte kunde ha kvar.
Nätt och lätt fast ändå robust.
Tyvärr fanns det ingen tid för henne då jag åkte utomlands och jobbade direkt efter gymnasiet, så hon såldes! Lite trist för jag har ingen aning om vad det blev av henne...

Ekra
e. Ekve- Minns ej  (nordsvensk)
Ekra var alltså mamma till Enita. Eg var hon inte min, men jag hade henne som min i två år. grejen med Ekra var att hon enl ägaren blev tjuvbetäckt vid ca ett års ålder och därför stannat i växten... Hon var alltså ganska liten för att vara nordsvensk brukshäst, bara 140 cm.
Jag hade henne och red western på i två år. Det var en bussig häst som jag tyckte jättemycket om. Tyvärr ville han som ägde henne ha lite för mycket betalt för henne så någon annan köpte henne...

Enita i förgrunden, här höll vi på med inridning.
Mulle och Ekra bakom, observera att Mulle var en d-ponny på 146 cm och Ekra som är bruksnordis är alltså mindre!! haha Sööt..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar