Leta i den här bloggen

onsdag 20 juli 2011

Häst nr 2

På andra plats har vi Chanina, ett halvblodssto som vi komiskt nog köpte som sällskap till Mulle.
Eftersom Mulle inte fick hoppa dröjde det inte länge innan jag vågade mig över ett litet hinder med Chanina.
Efter ett tag vågade vi oss iväg på en liten klubbtävlign på ridskolan, haha, det var en L:E (alltså 80cm) som vi hasade oss runt. När mamma filmar hör man någon kommentera att "hästen är ju snäll iaf" och det var hon ju verkligen. Jag var alltså knappt elva år och red en häst som visserligen var liten, men iaf 155 cm. Vi hasade oss som sagt runt och resultatet blev en blå/gul rosett.

Under de följande åren gick vi från vår lilla L:E till att starta i MSV:A . Min lilla häst med dressyrstam spöade ofta de stora irländska importerna.
Vi var junior i klubbens DIV 1 lag i allsvenskan i flera år. Min lilla gumma, som hon ställde upp för mig, fast jag fick kämpa också. Hon stannde en del, så man fick rida ordentligt, inget åkande (iaf inte över L:C)

Hade tyvärr önskat ett bättre slut åt min fina häst. Hon blev dålig, tydligen nån förslitningsskada som kan ha berott på dålig uppfödning enl vet. Tiden gick och hon fick vara dålig längre äv vad jag idag hade tillåtit!
Man lär sig med tiden...

Tror det här var en L:B och vi kom 6.a...

Provridning, hade som sagt bra koll på det här med outfit!


Chanina
Chagall 455-Rockad-Ritzana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar