Leta i den här bloggen

onsdag 20 juli 2011

Folksamlingar?

Har varit i på utflykt idag. Först till stan och sedan vidare ut till vaxholm. Var en helt okej tur, även om jag tycker att vaxholm hade lite väl dyra priser. men men, e man där så e man.

vaxholmsbåten

Ett gulligt fik i Vaxholm

Verkade vara hett med gamla cyklar med blommor i...

Kändes lite kul med en mack mitt i sjön!

Vaxholms kastell

Mogge busar med kanonerna...


Blev stor uppståndelse när en huggorm hittades

Vaxholm från ett annat perspektiv.

Själva vaxholm

Ett beteende som man ständig facineras över (eller iaf jag) är hur folk gör när de ska färdas med komunala medel. Alla vet väl att man låter folk kliva av/gå ut först innan man kan kliva på/gå in?
Man sitter väl inte och knarkar på ett tunnelbanetåg på bästa åktid bland barn och andra?
Man tvärstannar inte direkt när man gått ut/klivit av för då snubblar andra på en.
Man lägger inte sin väska på en hel plats då båten/tåget är fullt och gammla och barn bla får stå!
Man har inte smutsiga fötter på sätena...

Nu låter jag ju som värsta präktiga, men det är jag faktiskt inte, jag tycker bara att det vore smidigare att leva tillsammans med folk som tänker till lite!Det behöver ju inte bli löjligt liksom, menm lite mera hänsyn kunde folk nog ta, eller?

ps, alla de saker jag har beskrivit ovan hände oss idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar