Leta i den här bloggen

måndag 9 juli 2012

Tigrar och marsvin...

Har vi träffat idag.
Hade en tom dag som vi ville fylla med nåt kul, så vi åkte till Parken Zoo i Eskilstuna lite spontant sådär. hade väl bara sådär haslvhöga förväntningar, men det var faktiskt trevligt. Gillar att de valt ut lite ovanliga djur och inte bara de " gamla vanliga" som man ser i de flesta parker. Jag är inte så superinsatt men har förstått att de arbetar mkt för hotade artern och det är ju värt lite spons.
Skitsöt "katt" som jag såklart inte minns vad den hette.

Asiatiskt lejon



Galapagos sköldpadda
En sak som de hade gjort som jag gillade var att de som del i nån forskning hade släppt lösa några apor som då bodde lösa i parken. De fick ju såklart mat och när vintern kommer tas de in, men ändå fränt att de fick va lösa.
Var förvånantsvärt "öppet" men förhållandevis låga stängsel och inte så himmla inburat som man är van. Bara de farliga rovdjuren hade plexiglas.
Nymatade apor

Liten groda

Gangbang


Minns inte vad dessa heter men ser ut som stora gnagare, coola.

Långhårig myrslok, var en av dagens höjdpunkter.

Panter...
Fanns hur många fräna djur som helst, jag gillade dock myrsloken och Alpackorna bäst. De är så jädra söta med sina frisyrer, haha.

Göllig!!

Det blev en lång dag som avslutade med ett dopp i Eskilstunaån och en snabbtur till pappsen där jag blev livrädd för en liten fisk och ett litet (jaja 10 år kanske) barn tittade lite överseende på mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar