Leta i den här bloggen

söndag 1 juli 2012

SEMESTER!!

Äntligen är semestern här! Känns inte som att sommaren börjat "på riktigt" förräns man har semester. Har flytt fältet (läs stan) och är nere på landet i Sörmland och myser. Vädret är väl inte det bästa men ändå ok. Har hunnit bada tre gånger iaf så helt värdelöst är det ju inte.
Ska börja köra hö till veckan och då vet man att man lever iaf! ;-) fast det är ganska roligt, sommarkänsla liksom!
Så fort man kommer ner hit blir man en riktig lantis och klipper gräs, röjjer, lagar båt mm...
Igår målade vi båten och fick lite hjälp av katten Alice som fick röda fina tassar! Suck, spåren på båten blev väl sådär, fick måla om lite där, hehe.
Alice KATTastrofen!
Igår var jag och Pernille först på möhippa en bit härifrån. Var riktigt trevligt, men jag var lite fjantig och vågade inte skjuta med hagelgevär, är inte sådär överimponerad av smällar.
På kvällen gav vi oss in till stora byn Gnesta och gick (hör och häpna) ut på den lokala krogen, haha de hade karaoke kvällen till ära så vi drog några låtar. Shit vad rostig man är (plus att jag kanske hade inmundigat nån rusdryck och därav inte hade den optimalaste sångrösten, även om jag själv trodde det)

Något vi slogs av var hur annorlunda det är nu jämfört med när vi var unga. Då var alla i Gnesta ute en lördagkväll, de fyllde lätt två ställen. Nu finns det (vad jag vet) bara en krog och den var inte alls full även om det var en del folk. Visst det är semester men ändå... Synd på ett sätt.
Hatar när glesbygden blir glesare och saker (affärer osv) försvinner känns värdelöst liksom. Sen har vi Jakobsberg (där jag bor annars) där folk bor på varann och det expanderar hur mkt som helst (givetvis på bekostnad av att gamla saker försvinner typ Barkarby flygfält) vi borde sprida ut oss mer!
Här är jag uppväxt, ingen större trängsel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar