Leta i den här bloggen

onsdag 23 maj 2012

Ansvar...

...är nånting som jag tycker att vi alla har. Gentemot oss själva och andra. Särskilt som vuxen människa, men även som ungdom gentemot barn osv... Ja ni hajjar!

Ibland träffar man på folk som inte verkar dela denna syn på livet (och jaa, visst ibland är man inte felfri själv heller) och då blir iaf jag förvånad och till viss del frustrerad. Känns faktiskt skitjobbigt för människor som är så är enligt min erfarenhet jävligt svåra att påverka. Man försöker förklara, men nej... Ingen mottagning.
Idag hände en sån grej, man kan tycka olika för det gör man och det får man ju vara ack så försiktig med vart man pekar sin pekpinne tycker jag! Kan ju bli värsta upploppsstämmningen om folk sprider sin okunskap och åsikter hej vilt!
Nä, man får vara lite konstuktiv och listig, vill man ändra på något gäller det ju att vara rätt informerad och sen beté sig på ett korrekt sätt! eller?
Tycker iaf jag...

Idag har jag och Mogge varit och badat! det var hyfsat kallt, men det gick att simma. Jag gick iaf i från bryggan och simmade in till starnden! Woohoo, mod!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar