Leta i den här bloggen

söndag 20 oktober 2013

Dressyr KM

Det sista jag och Totte gjorde tillsammans på Säby var dressyr KM. Programmet gick i L.C 2 vilket inte var det mest optimala för oss. Dock skulle vi vara med det hade jag bestämt oss för!
Tränade som en ..... innan och trodde väl på förhand att det skulle gå något bättre än det faktiskt gick! haha
Totte hade aldrig sett dressyrstaket förut så det var ju lite spännande, men hen e ju pro, så han glodde bara lite på domaren.
När vi fick startsignal fick jag hjärnsläpp och kanstade mig på programmet, han var inte helt med i matchen där, men vi gjorde vad vi kunde. Han e sjukt svår att sitta på i traven och högergaloppen är ju som den är... Mitt mål var att få 50% och det fick vi inte, jag är faktiskt lite besviken på domaren och det får man eg inte vara men när det står komentarer som " skenar utom all kontroll" när hä'sten galopperar där man vill då blev iaf jag lite less. 46% fick vi ihop, men jag tycker vi var värda 55% så jag e nöjd ändå! En rosett fick vi oxå! Yaay!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar