Leta i den här bloggen

måndag 25 juni 2012

Lite ledigt och lite regn!

Ja så kan man ju sammanfatta midsommarhelgen!
Råkade ju vara några timmars sol på midsommarafton och dum som jag är gick jag ut i linne utan att ta på solkräm! SMART DRAG!! Ser ut som ett brännskadeoffer deluxe... Har pipit konstant sen i fredags om dessa satans axlar, ajj ajj...
Hade iaf en trevlig midsommar tillsammans med trevligt folk (vilken upplevelse, haha) och god mat. Mogge badade lite och jag tog ett snabbdopp på torsdagkvällen.
På lördagen var vi och 348 st andra på logdans i obygden, var faktiskt himla trevligt, bra band, Baccus! Han med en tur till Skeppsta glashytta där jag fyndade en ljuslyckta och hallonbiskvier! Jum jum, har saknat dem såå...haha
Har tokstädat husvagnen  oxå så den är fräsch inför sommarens prövningar. Lär väl börja till helgen med höskörden, hoppas det iaf! Man har sådär blandade känslor inför höskörd, dels är det kul och dels är det sjukt jobbigt! Fast mest är det nog kul... eller?
Iadg efter jobbet var jag ute hos min blöta tjocka häst. Han mådde prima och stod halvgömd i högt gräs. Shit han ser ut som en gravid flodhäst nu... inte bra!!

Shit vad det har regnat idag, och såklart blir det då så att man måste vara ute extra mkt, torkskåpet på jobbet gick varmt kan man säga. Som tur va hittade jag lite extrakläder som jag haft liggandes på jobbet, bra tänkt! Man kan ju tro att det är höst redan, ger mig fan på att jag såg lite gula löv i hagen. vilken katastrof liksom!
Aja,. nu ska jag tända min ljuslykta som jag köpte igår på Skeppsta och mysa lite!!
Innan han såg gravid ut


Blommor funkar alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar