Leta i den här bloggen

lördag 7 januari 2012

Hundar!!

Har en längre tid nu irriterat mig allt mer på div hundägare och andra hundfantaster. Missförstå mig rätt nu, jag gillar hundar, det handlar inte om själva djuret utan folket runt det.
Har läst ett antal komentarer på Facebook och andra ställen om hur synd det är om dessa missförstådda hundägare som inte får rasta sina älsklingar var som helst, de blir bortjagade från privata ytor, badstränder och annat minst lika fasansfullt!
Står det i tidningen att en rottveiler attackerat ett barn är det genast fel av tidningen att hänga ut RASEN på hunden för då får den dåligt rykte!! WHAT?? Skulle vilja påstå att det ur ett nyhetsperspektiv är högst intressant att få veta hundens ras då det är en väsentlig skillnad om det var en chiwawa eller en rottweiler som attackerade? Eller?
Jag vet inte hur många gånger jag varit på ett komunalt bad där flera olika hundar befunnit sig på stranden och i vattnet där jag vill bada... Tycker att det är vansinnigt respektlöst att ha hunden på en plats där man inte får ha dem.
För mig som varit och till viss del fortfarande är hundrädd är det mindre kul att sitta på helspänn och undra om de har koll på sin schäfer.
Samma med hundar som ska vara med överallt gärna i andras hem och gärna utan att man frågar först, man tar för givet att hunden är välkommen! Det kan ju vara ett antal saker som gör att den inte är det?
Allergi
Rädsla
Andra djur som vistas i lägenheten/huset
Barn
Förbud mot djur
Jag gillar som sagt hundar och har inget emot dem alls, men jag tycker gott att en del (absolut inte alla) hundägare kunde ta sig en liten funderare på varför just deras hund ska ha rättigheter som inte andra får?
Vår hund Rex som tyvärr inte finns mer

1 kommentar:

  1. Hej! Som svar på din kommentar på bloggen så kan jag som haft jobb såväl i Sverige och utomlands bara kommentera att det är otroligt mycket bättre löner utomlands, än här i landet. Man värderar hästskötaren högre och är mer villig att både anställa och betala skötaren vettigt än i svenska stall. I svenska stall har mediumlönen legat omkring 8-9000 efter skatt för mig, men då har jag iofs bott och ätit gratis.

    SvaraRadera