Leta i den här bloggen

torsdag 6 oktober 2011

RIDHJÄLM!!






Okej, hjälmdebatten håller i sig och jag har ju oxå en åsikt!
vad har jag då för tankar om detta?
Jo, jag tycker att en hjälm hör till ekipaget så är det bara!!!
Det spelar ingen roll om du tävlat svår hoppning eller rider Mulle i skogen, hjälmen ska på! Undantaget är väl svår dressyr? Där är det ju hatt och så är det! Sen kan man ju börja disskutera varför?
Jo, just det, Westernridning! hrm, kan eg deras regler för tävling så jag vet inte, men tycker absolut att man har hjälm på träning oavsett vilken gren det gäller!
(ett till undantag är väl kanske när man badar med hästen)

Att ha hjälm vid all form av ridning är för mig lika självklart som att ha bälte när jag kör/åker bil, det är ju ungefär lika troligt, eller snarare otroligt att något skulle hända då, men fan, bältet ska på! Likaså hjälm!

Hjälmen ger ju dessutom ekipaget sin helhet, det ser för jävligt ut utan tycker jag!

hadlar ju dessutom om sporten, vill vi att sporten ska få dåligt rykte som livsfarlig sport? Nä, men då måste ju vi utövare hjälpas åt att hålla på säkerheten, inte trimma varann till dumheter som att rida utan hjälm!
Ser bilder dagligen på nätet där folk på olika nivåer rider runt utan hjälm, man har en profilbild där håret fladdrar i vinden! vackert? Nä, dumt!

Senast nyss såg jag ett exempel där en vuxen hade varit med i leken och det saknades hjälm! var finns ansvaret?
Nää, lite skärpning tycker jag!
(sen ska man ju gärna ha hjälm vid longering och löshoppning oxå tycker moraltanten!")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar